Verzending en retourneren


Verzending en retournering

 

Klanten die geen betalings-/verzendingsmelding hebben ontvangen, vragen wij om hun spamfolder te controleren.

Onderdelen op voorraad worden binnen 24 uur verzonden nadat de betaling op onze rekening is bijgeschreven. (Tenminste tot 15.00 uur Midden-Europese Tijd)

Onderdelen die beschikbaar zijn vanuit het centrale magazijn worden binnen 3 werkdagen verzonden. Voor zeer gespecialiseerde onderdelen met een wachttijd van meer dan 3 werkdagen, zal ons team u onmiddellijk informeren.

U wordt per e-mail op de hoogte gehouden van het verloop van uw bestelling.

Wij versturen goederen naar meer dan 160 landen over de hele wereld. Onze zendingen worden professioneel verpakt en verzonden via UPS, DHL, of per schip of vrachtwagen.

Nadat de zending is verzonden, ontvangt u een trackingnummer per e-mail en een directe link naar het online trackingsysteem, waar u elke verhuizing betrouwbaar kunt volgen. Elke zending is verzekerd voor de volledige waarde van de goederen. U ontvangt ook een belastingdocument samen met de zending. Deze wordt ook per e-mail naar u verzonden .

Het belastingdocument dient tevens als garantie.

 

Leveringsvoorwaarden



  • Hoe verzenden wij de goederen?

De methoden voor de levering van de goederen, inclusief het bedrag van de leveringskosten, worden aangegeven op de webinterface. U kunt de specifieke methode voor de levering van de goederen kiezen in de bestelling.

De bestelling bevat altijd de uiteindelijke prijs, waarin de kosten van de gekozen verzendmethode al zijn opgenomen.

 

  • Wanneer leveren wij de goederen bij u af?

De levertijd van de goederen is altijd afhankelijk van de beschikbaarheid en de gekozen transport- en betalingsmethode. Wij hebben echter geen invloed op de levertijd van de goederen die door externe vervoerders worden vervoerd. In geval van problemen met betrekking tot de levertijd, neem dan contact met ons op en wij zullen proberen de situatie met de vervoerder op te lossen .

De goederen die op voorraad zijn, worden door ons doorgaans binnen twee werkdagen verzonden, gerekend vanaf de datum waarop de betaling op onze rekening is bijgeschreven (bij contantloze betaling vóór de levering van de goederen).

De goederen die niet op voorraad zijn, worden door ons zo snel mogelijk verzonden. Wij informeren u over de exacte datum.

De levering van de goederen onder de huidige Algemene Voorwaarden duidt op het moment waarop de goederen aan u worden geleverd. Indien u onredelijkerwijs weigert de goederen in ontvangst te nemen, wordt dit niet beschouwd als een tekortkoming van onze kant om de goederen te leveren of een terugtrekking uit het Contract van uw kant.

U verkrijgt het eigendomsrecht op de goederen op het moment dat u de volledige koopprijs heeft betaald, maar niet voordat u de goederen in ontvangst heeft genomen.

 

  • Hoe verloopt de overname van de goederen?

Controleer de integriteit van de verpakking van de goederen tijdens de ontvangst van de goederen.

Indien u tekortkomingen constateert, informeer dan onmiddellijk zowel de vervoerder als ons. Indien u weigert een zending met beschadigde verpakking in ontvangst te nemen, wordt dit niet beschouwd als een onredelijke weigering van de goederen.

Vanaf het moment dat u de goederen overneemt (of vanaf het moment dat u verplicht was de goederen over te nemen, maar u dit in strijd met het Contract niet hebt gedaan), gaat de aansprakelijkheid voor onopzettelijke vernietiging, beschadiging of verlies van de goederen op u over.

  • Wat gebeurt er als u de goederen niet overneemt?

Indien het om uwerzijds redenen noodzakelijk is om de goederen herhaaldelijk of op een andere dan de overeengekomen wijze te leveren, U bent verplicht de kosten die met de levering gepaard gaan, te betalen.

Indien u zonder opgaaf van redenen de goederen niet in ontvangst neemt, hebben wij recht op vergoeding van de kosten die verband houden met de levering en de opslag van de goederen, alsmede alle overige kosten die voor ons voortvloeien uit het niet in ontvangst nemen van de goederen.

Indien u de koopprijs reeds heeft betaald (in het geval van betaling vóór levering van de goederen), zijn wij ook gerechtigd om zelf tot verkoop van de goederen over te gaan conform § 2126 van het Burgerlijk Wetboek.

Beschadigde zending

De klant is verplicht om een beschadigd pakket binnen 48 uur na ontvangst te melden - zowel aan de vervoerder als aan de verkoper. De klant moet altijd zelf contact opnemen met beide partijen .

Anders kan de claim niet worden geaccepteerd.

De klant heeft het recht om een zending te weigeren indien de verpakking duidelijk beschadigd is.

Transportvoorwaarden buiten de Europese Unie

 

Elk land heeft zijn eigen importregels. Daarom is het mogelijk dat de belasting of heffing wordt berekend op basis van de prijs, aard of oorsprong van de goederen, wanneer de goederen buiten de Europese Unie worden geleverd. Het bedrijf Oemvwshop is niet verantwoordelijk voor eventuele belasting- of douanekosten, als het pakket wordt verzonden vanuit landen buiten de Europese Unie. Voor meer informatie over het importeren van onderdelen in uw land, neem dan contact op met de bevoegde douaneautoriteiten .

Alle klanten met een factuur- en afleveradres buiten de Europese Unie kunnen goederen uit onze e-shop zonder BTW kopen.

 

DHL Standard, UPS STANDARD / UPS EXPEDITED (buiten de Europese Unie)

 

Betrouwbare leveringen binnen Europa en niet-Europese landen. Wanneer u snelle, goedkope verzending nodig hebt, zorgen DHL Standard, UPS Standard en UPS Expedited voor betrouwbare verzending. Met het trackingnummer kunt u de exacte levertijd controleren die nodig is voor uw zendingen (inclusief mogelijke douaneafhandeling) op < /a> www.UPS.nl / < /a> www.DHL.nl om u te helpen uw tijd effectief te plannen.

 

Geschatte verzendtijd

 

De Europese Unie: 1-5 werkdagen (UPS-standaard/DHL-standaard)
Buiten de Europese Unie (Europa): 5-8 werkdagen (UPS-standaard/DHL-standaard)

Landen buiten Europa: 8-10 werkdagen (UPS Expedited)

Snelvervoer

 

UPS express, UPS express saver, DHL Express

Bij het kiezen van deze transportmethoden worden de goederen de volgende werkdag geleverd in bijna alle belangrijke EU-handelsgebieden, evenals in Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Deze methode zorgt voor een snelle levering over de hele wereld.

Het is een wereldwijde service die beschikbaar is in meer dan 160 landen en regio's.

De levertijd kan per land verschillen.

OEMVWSHOP is niet verantwoordelijk voor de vertraagde levering van zendingen die de Europese Unie verlaten als gevolg van douaneprocedures of vertragingen door UPS / DHL

Verzendkosten

VEELVOORKOMENDE OVERMATIGE GOEDEREN (BUMPERS, KUNSTSTOF ONDER DE MOTOR, ONDER-SPATBORDEN, SPATBORDEN, DASHBOARDS, TAPIJTEN EN ANDERE.

Voor goederen die oversized (groot en licht) zijn, kan de verzendprijs afwijken van de prijs die in de eshop wordt weergegeven . De verzendprijs is afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van het pakket. Als het bedrag dat voor het transport is betaald niet overeenkomt met onze kosten, nemen we onmiddellijk contact met u op.

Grotere bestellingen (carrosseriedelen / motoren / versnellingsbakken etc ...)

Grotere en zwaardere zendingen worden per schip of vrachtwagen over de hele wereld verzonden. Het verzenden van een zending is niet beperkt door grootte of gewicht. Wij kunnen alles overal naartoe verzenden!

Verzekering en douanerechten:

Consignatieverzekering:

Alle zendingen die ons bedrijf verlaten, ongeacht de wijze waarop (UPS, DHL, vrachtwagentransport, scheepstransport), zijn altijd verzekerd voor het volledige goederenbedrag.

Douaneafhandeling voor zendingen:

Alle zendingen buiten de Europese Unie moeten door de douane worden ingeklaard. De goederen worden altijd vergezeld door een belastingdocument met een beschrijving van de goederen en het bedrag dat op onze rekening is betaald .

 

Herroeping van de koopovereenkomst voor consumenten

 

  • Hoe kunt u zich terugtrekken uit de Overeenkomst?

Als consument kunt u zonder opgave van redenen afzien van de Koopovereenkomst. binnen 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van de goederen ; indien de levering in meerdere delen is verdeeld, vanaf de datum van overname van de laatste levering. Wij raden u aan om de kennisgeving van herroeping van het Koopcontract samen met de goederen naar ons afleveradres te sturen, of per e-mail en de goederen onmiddellijk daarna naar ons afleveradres te sturen. Een voorbeeldformulier kan worden gebruikt om het Contract te herroepen.

 

  • Wat zijn de gevolgen van herroeping van het contract?

Door het terugtrekken uit de Overeenkomst wordt de Overeenkomst van meet af aan ontbonden en wordt deze geacht niet te zijn gesloten.

Als u samen met de goederen een geschenk hebt gekregen met uw toestemming, vervalt de schenkingsovereenkomst bij herroeping door een van beide partijen. U moet het geschenk samen met de geretourneerde goederen naar ons terugsturen .

 

  • Op welke manier retourneert u de goederen aan ons?


U bent verplicht de goederen binnen 14 dagen na de herroeping van de overeenkomst aan ons te retourneren naar ons afleveradres, naar een vestiging van onze vestiging of naar ons hoofdkantoor. Stuur de goederen niet onder rembours. Wij zijn niet verplicht om ze op deze manier te accepteren.

Wij adviseren u om bij retourzending het volgende mee te sturen:

  • een kopie van de leveringsbon, een kopie van de factuur (indien deze is afgegeven) of een ander aankoopbewijs van de goederen;
  • een schriftelijke verklaring van herroeping (door middel van ons formulier of op een andere manier) en de gekozen methode van terugbetaling.

Als u een van de bovengenoemde documenten niet indient, staat dit de positieve verwerking van uw herroeping van de Overeenkomst overeenkomstig de wettelijke voorwaarden niet in de weg.

 

  • Wanneer krijgt u uw geld terug?

Wij zullen alle door ons ontvangen gelden binnen 14 dagen na uw herroeping aan u terugbetalen. Houd er echter rekening mee dat wij niet verplicht zijn uw geld terug te betalen voordat u de goederen aan ons heeft teruggezonden of voordat u heeft aangetoond dat u de goederen aan ons heeft teruggezonden .

Naast de aankoopprijs heeft u ook recht op een terugbetaling van de kosten van levering van de goederen aan u. Als u echter een andere leveringsmethode hebt gekozen dan de goedkoopste leveringsmethode die wij aanbieden, betalen wij u de kosten van levering van de goederen terug. tegen het bedrag dat overeenkomt met de goedkoopste aangeboden wijze van levering van de goederen .

Wij betalen u het geld terug op dezelfde wijze als waarop wij het hebben ontvangen (tenzij u ons binnen tien dagen na uw herroeping van de Overeenkomst om een andere wijze verzoekt en tenzij u hierdoor extra kosten maakt) of op de door u gevraagde wijze.

De kosten voor het terugsturen van de goederen naar ons adres zijn voor uw rekening, ook als de goederen vanwege hun aard niet via de normale post kunnen worden teruggezonden.

  • beschadigd zijn ?

Wanneer u de goederen verzendt, verpak ze dan in een geschikte verpakking, zodat ze niet beschadigd of vernietigd kunnen worden.

Indien wij constateren dat de door u geretourneerde goederen beschadigd, gedragen, vuil of gedeeltelijk verbruikt zijn, bent u jegens ons aansprakelijk voor deze waardevermindering van de goederen. .

  • Wanneer is het niet mogelijk om de Overeenkomst te herroepen?


Overeenkomstig artikel 1837 van het Burgerlijk Wetboek is het niet mogelijk om de volgende overeenkomsten (onder andere) te herroepen :

  • op de levering van goederen die volgens uw wensen of voor uw persoon zijn aangepast (inclusief goederen die speciaal zijn aangepast en geprogrammeerd volgens het VIN-nummer);
  • bij de levering van bederfelijke goederen of goederen die na de levering daarvan onherstelbaar vermengd zijn met andere goederen;
  • op de levering van een audio- of video-opname of computerprogramma als u de originele verpakking daarvan heeft beschadigd;
  • over de levering van digitale inhoud, tenzij deze op een materiële drager is geleverd en met uw voorafgaande uitdrukkelijke toestemming vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping van de Overeenkomst is geleverd en u over deze consequentie bent geïnformeerd.
  • Wanneer kunnen wij ons terugtrekken uit een koopovereenkomst ?

Wij behouden ons het recht voor om de Overeenkomst in de volgende gevallen te ontbinden:

  • wij de aankoopprijs niet op de vervaldatum van u hebben ontvangen of u de goederen niet heeft overgenomen;
  • de goederen kunnen om objectieve redenen niet onder de oorspronkelijke voorwaarden worden geleverd (voornamelijk omdat de goederen niet meer worden geproduceerd, de leverancier is gestopt met leveren aan Tsjechië, enz.);
  • de uitvoering objectief onmogelijk of onrechtmatig wordt.

Indien een van de hierboven genoemde omstandigheden zich voordoet, zullen wij u onmiddellijk informeren over onze herroeping van de Overeenkomst.

Indien u de koopprijs reeds geheel of gedeeltelijk heeft betaald, zullen wij u het ontvangen bedrag binnen vijf dagen na de herroeping van de Overeenkomst terugbetalen, op de door u voor dit doel aan ons opgegeven rekening of van waaruit u de betaling heeft gedaan.

Klachtenprotocol en herroepingsformulier voor consumenten

rechten van consumenten bij gebrekkige prestaties

Uw rechten die voortvloeien uit gebrekkige uitvoering worden beheerst door de toepasselijke algemeen bindende wettelijke voorschriften (met name de artikelen 1914 tot en met 1925, 2099 tot en met 2117 en, indien u een consument bent, de artikelen 2158 tot en met 2174 van het Burgerlijk Wetboek). Bij het uitoefenen van rechten die voortvloeien uit gebrekkige uitvoering, zullen wij handelen in overeenstemming met onze Klachtenprocedure voor consumenten.

Terugtrekking uit het contract voor
Ondernemers en rechtspersonen

 

  • Totdat de Koper de goederen in ontvangst heeft genomen, heeft de Verkoper het recht om op elk gewenst moment af te zien van de Overeenkomst. In dat geval zal de Verkoper de Koopprijs die de Koper reeds heeft betaald, aan de Koper terugbetalen op dezelfde wijze als waarop de Koper deze heeft betaald.
  • Verder is de Verkoper bevoegd om zich terug te trekken uit het Contract indien de Koper meer dan 7 dagen in gebreke is met de betaling van de koopprijs van de goederen. Het recht van de Verkoper op compensatie voor schade die de Verkoper lijdt als gevolg van de vertraging van de Koper blijft onaangetast.
  • De Koper is gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden indien de Verkoper met de levering van de goederen meer dan 4 weken in gebreke blijft ten opzichte van de overeengekomen leveringsdatum .
  • De Koper is niet bevoegd om de Overeenkomst te ontbinden met betrekking tot de goederen die naar behoren, op tijd en zonder gebreken zijn geleverd. De Koper is voorts niet bevoegd om de Overeenkomst te ontbinden met betrekking tot de Goederen die op maat zijn gemaakt voor de wensen van de Koper of voor de persoon van de Koper (inclusief de goederen die speciaal zijn aangepast en geprogrammeerd volgens een VIN-nummer ).
  • Opzegging van het Contract moet altijd elektronisch gebeuren. Opzegging van het Contract is van kracht op het moment dat de kennisgeving van opzegging aan de andere Partij is bezorgd.
  • In geval van herroeping van het Contract is de Koper verplicht om de door de Koper reeds ontvangen goederen binnen 10 dagen na de ingangsdatum van de herroeping van het Contract aan de Verkoper terug te sturen. De Verkoper is niet verplicht om de prijs van de goederen aan de Koper terug te betalen voordat de goederen na de herroeping van het Contract aan de Verkoper zijn teruggestuurd.

 

Rechten uit gebrekkige prestatie voor
Ondernemers en rechtspersonen

 

  • De voorwaarden voor het uitoefenen van de rechten uit gebrekkige uitvoering en de garantieaansprakelijkheid worden beheerst door de Klachtenprocedure voor ondernemers en rechtspersonen van de Verkoper.

Speciale bestellingen en bestellingen van elektronische componenten kunnen niet worden geretourneerd.

 

- speciale bestellingen met een VIN-nummer kunnen na bestelling niet meer worden geannuleerd!

- onderdelen die met een VIN-nummer zijn besteld, zoals sleutels, bedieningseenheden, mechatronica, kunnen na levering niet worden geretourneerd!

- het is niet mogelijk om een onderdeel te retourneren dat geprogrammeerd is volgens een VIN- nummer.

- de verwerkingstijd van deze onderdelen is langer dan normaal!



* * Bij overboekingen naar een bankrekening moeten de IBAN en de SWIFT-code (BIC) voor internationale overboekingen worden vermeld.

Wij geven om uw privacy
Hier kun je cookies aanpassen aan je eigen voorkeuren.
Alles toestaanGedetailleerde instellingen