Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden voor consumenten

 

De onderhavige Algemene Voorwaarden voor Consumenten (hierna te noemen: “ Zakelijke Algemene Voorwaarden ”) is van toepassing op contracten die via de oemvwshop online shop op de webinterface worden gesloten

 

www.oemvwshop.com (hierna te noemen “ Webinterface ") tussen

Ons bedrijf:

TSE Slovakia s.r.o., met statutaire zetel te Fraňa Mojtu 18, 949 01 Nitra

Bedrijfsregistratienummer: 55983600

BTW-ID: SK2122153649

 Geregistreerd: bij de gemeentelijke rechtbank in Nitra onder dossiernummer 62337/N

 Leveradres: Fraňa Mojtu 18, 949 01 Nitra

 Telefoonnummer: +420 601 334 444

Contact e-mailadres:

info@oemvwshop.com

 

als de verkoper  

en jij als de Koper .

 

INLEIDENDE BEPALINGEN



  • Samenvatting van de inhoud van de Algemene Voorwaarden

 

Wij verbinden ons, door het Koopcontract, om de in de bestelling vermelde goederen aan u te leveren en u verbindt zich ertoe om de goederen over te nemen en ons de aankoopprijs te betalen. Om een contract aan te gaan, is het noodzakelijk dat u een bestelling plaatst en de bestelling moet door ons worden geaccepteerd (overeenkomstig artikel 2). De informatie over prijzen is opgenomen in artikel 3. De mogelijke betalings- en leveringsmethoden zijn te vinden in artikelen 4 en 5. De informatie over de mogelijkheid om na de overname van de goederen van het contract af te zien, is te vinden in artikel 6. Klachten worden beheerst door onze Klachtenprocedure voor consumenten.

 

  • Is het koopcontract een consumentencontract?

 

Het is een consumentenovereenkomst in het geval dat u een consument bent, d.w.z. als u een natuurlijk persoon bent en u de goederen koopt buiten het kader van uw zakelijke activiteiten of buiten het kader van de zelfstandige uitoefening van uw beroep. Anders is het geen consumentenovereenkomst en valt u niet onder de consumentenbescherming onder de toepasselijke wettelijke voorschriften en onder de huidige Algemene Voorwaarden.

 

  • Wat regelt onze wederzijdse rechten en plichten?

Allereerst het Contract, dat bestaat uit de volgende documenten:

 

  • de huidige Algemene Voorwaarden waarin onze wederzijdse rechten en verplichtingen worden vastgelegd;
  • de Klachtenprocedure voor Consumenten, die gevolgd moet worden bij een klacht over de goederen;
  • het Privacybeleid, dat de bescherming van uw persoonsgegevens regelt;
  • de algemene voorwaarden en instructies die op de webinterface worden verstrekt, met name bij het sluiten van een contract;
  • de bestelling en de aanvaarding daarvan door ons,

en in zaken die niet onder het Contract vallen, worden onze wederzijdse rechten en verplichtingen beheerst door het Tsjechische recht, met name door de volgende wettelijke bepalingen:

  • de wet nr. 89/2012 Coll., Burgerlijk Wetboek, zoals gewijzigd (hierna te noemen “ het Burgerlijk Wetboek ");
  • de wet nr. 634/1992 Coll., betreffende consumentenbescherming, zoals gewijzigd (alleen als u een consument bent).

Als uw woonplaats of zetel zich buiten de Tsjechische Republiek bevindt, of als onze rechtsverhouding een ander internationaal element bevat, stemt u ermee in dat onze verhouding wordt beheerst door het Tsjechische recht. Als u een consument bent en de wetgeving van uw land van verblijf een hoger niveau van consumentenbescherming biedt dan het Tsjechische recht, dan wordt u het hogere niveau van bescherming geboden.

 

  • Hoe geeft u aan akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden?

Door een bestelling te plaatsen en tevens door bevestiging op de webinterface bevestigt u dat u kennis heeft genomen van en akkoord gaat met de huidige Algemene Voorwaarden.

 

  • Wat moet u nog meer weten over de Algemene Voorwaarden?

In het geval dat een bepaling van de huidige Algemene Voorwaarden ongeldig, ineffectief of niet-afdwingbaar is (of wordt), is de bepaling die het dichtst in de buurt komt van een dergelijke ongeldige bepaling van toepassing. Dit doet geen afbreuk aan de geldigheid van de overige bepalingen.

Wij kunnen de formulering van de Algemene voorwaarden wijzigen of aanpassen. Uw rechten en verplichtingen worden altijd beheerst door de versie van de Algemene voorwaarden waaronder ze zijn ontstaan. Wijzigingen of aanvullingen op de Algemene Voorwaarden zijn uitsluitend schriftelijk mogelijk .



KOOPCONTRACT



  • Hoe sluiten we een koopovereenkomst?

Om een Overeenkomst aan te gaan, is het noodzakelijk dat u een bestelling plaatst in overeenstemming met de huidige Algemene Voorwaarden en dat deze bestelling door ons wordt geaccepteerd. Houd er rekening mee dat de presentatie van de goederen op de webinterface informatief is en geen voorstel van ons vormt om een contract te sluiten in de zin van artikel 1732 (2) van het Burgerlijk Wetboek .

 

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

U kunt altijd een bestelling plaatsen via de webinterface (door het formulier in te vullen) of op een andere manier die wij mogelijk maken volgens de informatie op de webinterface. De bestelling moet alle informatie bevatten die in het formulier is voorgeschreven.

Voordat u uw bestelling via het bestelformulier plaatst, ontvangt u een overzicht van uw bestelling, inclusief de uiteindelijke prijs (inclusief alle belastingen, rechten en toeslagen). Binnen het kader van dat overzicht heeft u de laatste mogelijkheid om de ingevoerde gegevens te wijzigen .

U kunt een bindende bestelling plaatsen door op de knop “bestelling verzenden” te klikken. Wij gaan ervan uit dat de in de bindende bestelling verstrekte gegevens juist en volledig zijn. Indien u wijzigingen aanbrengt, verzoeken wij u ons dit onmiddellijk telefonisch of per e-mail te melden.

 

  • Kun je een reeds geplaatste bestelling annuleren of wijzigen?

U kunt een bestelling die wij nog niet hebben geaccepteerd, telefonisch of per e-mail annuleren of wijzigen. Alle door ons geaccepteerde bestellingen zijn bindend. Latere annuleringen of wijzigingen van een bestelling zijn alleen mogelijk door middel van een overeenkomst met ons. Indien een bestelling voor goederen waarvoor het niet mogelijk is om de Overeenkomst te herroepen op deze manier wordt geannuleerd (zie Artikel 6 voor meer details), hebben wij recht op vergoeding van de kosten die wij reeds hebben gemaakt in verband met de Overeenkomst.

 

  • Hoe weet u dat wij de bestelling hebben geaccepteerd en wanneer het contract tot stand is gekomen?

Wij informeren u over de ontvangst van de bestelling. De informatie over de ontvangst van de bestelling wordt automatisch verzonden en vormt geen aanvaarding van de bestelling door ons .

Het koopcontract komt tot stand op het moment dat u de aanvaarding van de bestelling van onze kant ontvangt op het e-mailadres dat u bij de bestelling heeft opgegeven.

Indien de acceptatie van de bestelling niet wordt ontvangen, komt de overeenkomst uiterlijk tot stand op het moment dat u de levering van de bestelde goederen in ontvangst neemt.

 

  • Heeft u de mogelijkheid om het Contract in tekstvorm te ontvangen?

De documenten die het Contract vormen, worden op uw verzoek per e-mail naar u verzonden of per post afgedrukt. Wanneer ze per post moeten worden verzonden, kunnen wij u vragen de bijbehorende kosten te betalen.

Wij slaan de documenten die een Contract vormen elektronisch op. Het Contract is niet toegankelijk voor derden.

 

 

PRIJZEN

 

  • Kan de prijs op de webinterface veranderen?

Als de prijs die voor de goederen op de webinterface of tijdens het bestelproces wordt vermeld, niet langer actueel is, zullen wij u daarvan onmiddellijk op de hoogte stellen. De geaccepteerde bestellingen worden echter niet beïnvloed door een prijswijziging die is opgetreden tussen het moment waarop de bestelling is geplaatst en onze acceptatie van de bestelling.

In het geval dat er sprake is van een absoluut voor de hand liggende technische fout van onze kant in de prijs van de goederen op de webinterface of in de loop van het bestelproces, zijn wij niet verplicht om de goederen aan u te leveren tegen de kennelijk onjuiste prijs vanwege de "schijnbare rechtmatigheid" van onze rechtsvordering overeenkomstig artikel 552 van het Burgerlijk Wetboek of vanwege een fout overeenkomstig artikel 571 van het Burgerlijk Wetboek

Prijzen voor klanten uit de Europese Unie worden vermeld als prijzen inclusief BTW. Voor klanten buiten de Europese Unie zijn de prijzen exclusief BTW.

 

  • Is het mogelijk om kortingen op de prijs van goederen te combineren?

Eventuele kortingen op de prijs van de goederen kunnen niet met elkaar worden gecombineerd, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld op de webinterface.

   

BETALINGSVOORWAARDEN

 

  • Welke betaalmethoden accepteren wij?


U kunt de aankoopprijs hoofdzakelijk op de volgende manieren betalen:

  • op een contantloze manier vóór de levering van de goederen online door middel van een betaalkaart of via een betalingsgateway;
  • op een contantloze manier vóór de levering van de goederen door middel van een overschrijving op onze bankrekening (de instructies worden aan u meegedeeld in de orderbevestiging).

Eventuele aanvullende betaalmethoden en eventuele kosten die verband houden met bepaalde betaalmethoden worden op de webinterface aangeboden.

 

  • Wanneer moet de aankoopprijs betaald worden?

Bij contantloze betaling vóór levering van de goederen, is de prijs verschuldigd binnen drie dagen na acceptatie van de bestelling, de prijs wordt betaald wanneer het relevante bedrag op onze bankrekening is bijgeschreven. Als we de prijs niet op de vervaldatum ontvangen, behouden we ons het recht voor om de overeenkomst te ontbinden.

 

  • Kunnen wij een aanbetaling of vooruitbetaling vragen?

Houd er rekening mee dat wij, overeenkomstig artikel 2119 (1) van het Burgerlijk Wetboek, bevoegd zijn u te vragen om te betalen de volledige prijs van de goederen (of een aanbetaling) vóór de verzending of overdracht van de goederen .

 

  • Hoe zit het met de douaneafhandeling van de goederen?

Alle zendingen die buiten de Europese Unie worden geleverd, moeten correct worden ingeklaard. De goederen worden altijd vergezeld van een belastingdocument met een beschrijving van de goederen en het betaalde bedrag. Douanekosten worden betaald door de koper.

Raadpleeg het bestelformulier voor meer gedetailleerde informatie over de hoogte van de douanerechten.

 

  • Hoe verstrekken wij een belastingdocument?


Door akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden geeft u ons toestemming om u op elektronische wijze een factuur te sturen.

 

LEVERINGSVOORWAARDEN

 

  • Hoe verzenden wij de goederen?

De methoden voor de levering van de goederen, inclusief het bedrag van de leveringskosten, worden aangegeven op de webinterface. U kunt de specifieke methode voor de levering van de goederen kiezen in de bestelling.

De bestelling bevat altijd de uiteindelijke prijs, waarin de kosten van de gekozen verzendmethode al zijn opgenomen.

 

  • Wanneer leveren wij de goederen bij u af?

De levertijd van de goederen is altijd afhankelijk van hun beschikbaarheid en van de gekozen transport- en betalingsmethode. Wij hebben echter geen invloed op de levertijd van de goederen die door externe vervoerders worden vervoerd. In geval van problemen met betrekking tot de levertijd, neem dan contact met ons op en wij zullen proberen de situatie met de vervoerder op te lossen.

De goederen die op voorraad zijn, worden door ons doorgaans binnen twee werkdagen verzonden, gerekend vanaf de datum waarop de betaling op onze rekening is bijgeschreven (bij betaling zonder contanten vóór levering van de goederen).

De goederen die niet op voorraad zijn, worden door ons zo snel mogelijk verzonden. Wij informeren u over de exacte datum.

De levering van de goederen onder de huidige Algemene Voorwaarden duidt op het moment waarop de goederen aan u worden geleverd. Indien u onredelijkerwijs weigert de goederen in ontvangst te nemen, wordt dit niet beschouwd als een tekortkoming van onze kant om de goederen te leveren of een terugtrekking uit het Contract van uw kant.

U verkrijgt het eigendomsrecht op de goederen op het moment dat u de volledige koopprijs heeft betaald, maar niet voordat u de goederen in ontvangst heeft genomen.

 

  • Hoe verloopt de overname van de goederen?

Controleer de integriteit van de verpakking van de goederen tijdens de ontvangst van de goederen.

Indien u tekortkomingen constateert, informeer dan onmiddellijk zowel de vervoerder als ons. Indien u weigert een zending met beschadigde verpakking in ontvangst te nemen, wordt dit niet beschouwd als een onredelijke weigering van de goederen.

Vanaf het moment dat u de goederen overneemt (of vanaf het moment dat u verplicht was de goederen over te nemen, maar u dit in strijd met het Contract niet hebt gedaan), gaat de aansprakelijkheid voor onopzettelijke vernietiging, beschadiging of verlies van de goederen op u over.

 

  • Wat gebeurt er als u de goederen niet overneemt?

Indien het om uwerzijds redenen noodzakelijk is om de goederen herhaaldelijk of op een andere dan de overeengekomen wijze te leveren, U bent verplicht de kosten die met de levering gepaard gaan, te betalen.

Indien u zonder opgaaf van redenen de goederen niet in ontvangst neemt, hebben wij recht op vergoeding van de kosten die verband houden met de levering en de opslag van de goederen, alsmede alle overige kosten die voor ons voortvloeien uit het niet in ontvangst nemen van de goederen.

Indien u de koopprijs reeds heeft betaald (in geval van betaling vóór levering van de goederen), zijn wij overeenkomstig artikel 2126 van het Burgerlijk Wetboek ook gerechtigd om zelf tot verkoop van de goederen over te gaan.

 

HERROEPING VAN HET KOOPCONTRACT

 

  • Hoe kunt u zich terugtrekken uit de Overeenkomst?

Als consument kunt u zonder opgave van redenen afzien van de Koopovereenkomst. binnen 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van de goederen ; indien de levering in meerdere delen is verdeeld, vanaf de datum van overname van de laatste levering. Wij raden u aan om de kennisgeving van herroeping van het Koopcontract samen met de goederen naar ons afleveradres te sturen, of per e-mail en de goederen onmiddellijk daarna naar ons afleveradres te sturen. Een voorbeeldformulier kan worden gebruikt om het Contract te herroepen.

 

  • Wat zijn de gevolgen van herroeping van het contract?

Door het terugtrekken uit de Overeenkomst wordt de Overeenkomst van meet af aan ontbonden en wordt deze geacht niet te zijn gesloten.

Als u samen met de goederen een geschenk hebt gekregen met uw toestemming, vervalt de schenkingsovereenkomst bij herroeping door een van beide partijen. U moet het geschenk samen met de geretourneerde goederen naar ons terugsturen.

 

  • Op welke manier stuurt u de goederen naar ons terug?


U bent verplicht de goederen binnen 14 dagen na de herroeping van de overeenkomst aan ons te retourneren naar ons afleveradres, naar een vestiging van onze vestiging of naar ons hoofdkantoor. Stuur de goederen niet onder rembours. Wij zijn niet verplicht om de goederen op deze manier te accepteren.

Wij adviseren u om bij retourzending het volgende mee te sturen:

  • een kopie van de leveringsbon, een kopie van de factuur (indien deze is afgegeven) of een ander aankoopbewijs van de goederen;
  • een schriftelijke verklaring van herroeping (door middel van ons formulier of op een andere manier) en de gekozen methode van terugbetaling.

Als u een van de bovengenoemde documenten niet indient, staat dit de positieve verwerking van uw herroeping van de Overeenkomst overeenkomstig de wettelijke voorwaarden niet in de weg.

 

  • Wanneer krijgt u uw geld terug?

Wij zullen alle door ons ontvangen gelden binnen 14 dagen na uw herroeping aan u terugbetalen. Houd er echter rekening mee dat wij niet verplicht zijn uw geld terug te betalen voordat u de goederen aan ons heeft geretourneerd of voordat u heeft aangetoond dat u de goederen aan ons heeft teruggezonden.

Naast de aankoopprijs heeft u ook recht op een terugbetaling van de kosten van levering van de goederen aan u. Als u echter een andere leveringsmethode hebt gekozen dan de goedkoopste leveringsmethode die wij aanbieden, betalen wij u de kosten van levering van de goederen terug. tegen het bedrag dat overeenkomt met de goedkoopste aangeboden wijze van levering van de goederen .

Wij betalen u het geld terug op dezelfde wijze als waarop wij het hebben ontvangen (tenzij u ons binnen tien dagen na uw herroeping van de Overeenkomst om een andere wijze verzoekt en tenzij u hierdoor extra kosten maakt) of op de door u gevraagde wijze.

De kosten voor het terugsturen van de goederen naar ons adres zijn voor uw rekening, ook als de goederen vanwege hun aard niet via de normale post kunnen worden teruggezonden.

 

  • Wat als de geretourneerde goederen beschadigd zijn?

Wanneer u de goederen verzendt, verpak ze dan in een geschikte verpakking, zodat ze niet beschadigd of vernietigd kunnen worden.

Indien wij constateren dat de door u geretourneerde goederen beschadigd, gedragen, vuil of gedeeltelijk verbruikt zijn, bent u jegens ons aansprakelijk voor deze waardevermindering van de goederen. .

 

  • Wanneer is het niet mogelijk om de Overeenkomst te herroepen?


Overeenkomstig artikel 1837 van het Burgerlijk Wetboek is het niet mogelijk om de volgende overeenkomsten (onder andere) te herroepen :

  • op de levering van goederen die volgens uw wensen of voor uw persoon zijn aangepast (inclusief goederen die speciaal zijn aangepast en geprogrammeerd volgens het VIN-nummer);
  • bij de levering van bederfelijke goederen of goederen die na de levering daarvan onherstelbaar vermengd zijn met andere goederen;
  • op de levering van een audio- of video-opname of computerprogramma als u de originele verpakking daarvan heeft beschadigd;
  • betreffende de levering van digitale inhoud, tenzij deze op een materiële drager is geleverd en met uw voorafgaande uitdrukkelijke toestemming vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping van de Overeenkomst is geleverd en u over deze consequentie bent geïnformeerd.

 

  • Wanneer kunnen wij ons terugtrekken uit een koopovereenkomst?

Wij behouden ons het recht voor om de Overeenkomst in de volgende gevallen te ontbinden:

  • wij de aankoopprijs niet op de vervaldatum van u hebben ontvangen of u de goederen niet heeft overgenomen;
  • de goederen kunnen om objectieve redenen niet onder de oorspronkelijke voorwaarden worden geleverd (voornamelijk omdat de goederen niet meer worden geproduceerd, de leverancier niet meer levert aan Tsjechië, enz.);
  • de uitvoering objectief onmogelijk of onrechtmatig wordt.

Indien een van de hierboven genoemde omstandigheden zich voordoet, zullen wij u onmiddellijk informeren over onze herroeping van de Overeenkomst.

Indien u de koopprijs reeds geheel of gedeeltelijk heeft betaald, zullen wij u het ontvangen bedrag binnen vijf dagen na de herroeping van de Overeenkomst terugbetalen, op de door u voor dit doel aan ons opgegeven rekening of van waaruit u de betaling heeft gedaan.

 

Klachtenprotocol en herroepingsformulier voor consumenten

RECHTEN BIJ GEBREKKIGE PRESTATIES

 

Uw rechten die voortvloeien uit gebrekkige uitvoering worden beheerst door de toepasselijke algemeen bindende wettelijke voorschriften (met name de artikelen 1914 tot 1925, 2099 tot 2117 en, indien u een consument bent, de artikelen 2158 tot 2174 van het Burgerlijk Wetboek). Bij het uitoefenen van rechten die voortvloeien uit gebrekkige uitvoering, zullen wij handelen in overeenstemming met onze Klachtenprocedure voor consumenten.

 

AANVULLENDE INFORMATIE VOOR CONSUMENTEN

 

  • Welke vergunningen hebben wij om onze activiteiten uit te voeren?

Wij zijn bevoegd om goederen te verkopen op basis van een handelsvergunning. Onze activiteiten zijn niet onderworpen aan enige andere vergunning.

 

  • Hoe gaan wij om met klachten?

We behandelen alle klachten via ons contact e-mailadres. U kunt ook contact opnemen met de bevoegde Trade Licensing Authority of de Czech Trade Inspection Authority.

 

  • Welke rechten heeft u in geval van een consumentengeschil?

Als u een consument bent en er ontstaat een geschil tussen ons op grond van een Overeenkomst, dat wij niet rechtstreeks kunnen oplossen, dan hebt u het recht om het geschil voor te leggen aan de Tsjechische Handelsinspectie Autoriteit (adres: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2; webinterface:

www.coi.cz , www.adr.coi.cz ; elektronisch contact: adr@coi.cz; telefoon: +420 296 366 360) of naar de Vereniging van Tsjechische Consumenten (adres: Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, webinterface: www.konzument.cz , elektronisch contact: spotrebitel@regio.cz , telefoon: +420 495 215 266) met het oog op het buitengerechtelijk oplossen van een consumentengeschil. U kunt dit recht uitoefenen uiterlijk binnen 1 jaar vanaf de datum waarop u voor het eerst het recht uitoefende dat het onderwerp is van dit consumentengeschil met ons.

Voor het indienen van een klacht over de goederen of diensten die u bij ons hebt gekocht en voor het vinden van een alternatieve geschillenbeslechtingsinstantie kunt u ook gebruikmaken van het onlineplatform dat door de Europese Commissie is opgezet op het volgende adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

 

REGISTRATIE OP DE WEBINTERFACE

 

  • Hoe kunt u zich registreren op de webinterface?

Wanneer u zich registreert via het registratieformulier op de webinterface, wordt er een gebruikersaccount aangemaakt. Houd de toegangsgegevens tot het gebruikersaccount vertrouwelijk. Wij zijn niet verantwoordelijk voor misbruik van het gebruikersaccount door een derde partij .

De gegevens die u tijdens de registratieprocedure verstrekt, moeten juist en volledig zijn. Wij kunnen een account dat is aangemaakt met behulp van valse of onvolledige informatie, zonder enige compensatie annuleren Indien er wijzigingen in uw gegevens optreden, raden wij u aan deze zo spoedig mogelijk in uw gebruikersaccount aan te passen.

 

  • Wat is het doel van een gebruikersaccount?

U kunt voornamelijk goederen bestellen, bestellingen volgen en uw gebruikersaccountgegevens beheren via uw gebruikersaccount. Eventuele aanvullende functies van het gebruikersaccount worden altijd vermeld op de webinterface.

 

  • Wanneer kunnen wij uw gebruikersaccount opzeggen?

Houd er rekening mee dat wij het recht hebben om uw gebruikersaccount te annuleren zonder enige compensatie indien er sprake is van een schending van de goede zeden, de toepasselijke wetgeving of de huidige Algemene Voorwaarden via uw account.

 

 

COPYRIGHTBESCHERMING, AANSPRAKELIJKHEID EN GEBRUIK VAN DE WEBINTERFACE



  • Is de inhoud van de website auteursrechtelijk beschermd?

De inhoud van de webpagina's op de webinterface (teksten, waaronder de algemene voorwaarden, foto's, afbeeldingen, logo's, software en andere) wordt beschermd door ons auteursrecht of door de rechten van andere personen. U mag de inhoud niet wijzigen, kopiëren, reproduceren, distribueren of gebruiken voor welk doel dan ook zonder onze toestemming of zonder de toestemming van de auteursrechthebbende. Het is met name verboden om de foto's en teksten die op de webinterface zijn geplaatst, toegankelijk te maken, hetzij gratis of tegen betaling.

De namen en aanduidingen van producten, goederen, diensten, firma's en bedrijven kunnen geregistreerde handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

 

  • Verantwoordelijkheid en gebruik van de webinterface


Wij zijn niet aansprakelijk voor fouten die voortvloeien uit inmenging van derden in de webinterface of uit het gebruik ervan in strijd met het beoogde doel. Wanneer u de webinterface gebruikt, mag u geen procedures gebruiken die de werking van het systeem kunnen verstoren of een onredelijke belasting op het systeem kunnen leggen.

Als u tijdens het gebruik van de webinterface een illegale of onethische handeling begaat, zijn wij bevoegd om uw toegang tot de webinterface te beperken, op te schorten of te beëindigen zonder enige compensatie. In dit geval bent u bovendien verplicht om ons volledig te vergoeden voor de schade die uw acties aantoonbaar hebben veroorzaakt overeenkomstig deze paragraaf.

Wij wijzen u erop dat het klikken op bepaalde links in de webinterface ertoe kan leiden dat u de webinterface verlaat en wordt doorgestuurd naar websites van derden.

 

 

De huidige Algemene Voorwaarden zijn geldig en van kracht vanaf 1 januari 2022

 


 

 

 

Algemene voorwaarden voor

Ondernemers en rechtspersonen

 

De onderhavige Algemene Voorwaarden voor Ondernemers en Rechtspersonen (hierna te noemen “ Zakelijke Algemene Voorwaarden ”) is van toepassing op contracten die via de oemvwshop online shop op de webinterface worden gesloten

 

www.oemvwshop.com (hierna te noemen “ Webinterface ") tussen ons bedrijf:

 

TSE Slovakia s.r.o., met statutaire zetel te Fráňa Mojtů 18, 949 01 Nitra

 

Bedrijfsregistratienummer: 55983600

 

Belasting-ID. Nr.: SK2122153649

 

Geregistreerd: bij de gemeentelijke rechtbank in Nitra onder dossiernummer 62337/N

 

Leveradres: Fráňa Mojtů 18, 949 01 Nitra

 

Telefoonnummer: +421 910 223 333

 

Contact e-mailadres:

 

info@oemvwshop.com

   

als de verkoper

 

en de ondernemer of rechtspersoon

 

als de Koper

 

(beide hierna gezamenlijk ook aangeduid als “ de Partijen ”).

 

Inleidende bepalingen

 

  • De Algemene Voorwaarden definiëren en verduidelijken de fundamentele rechten en verplichtingen van de Partijen bij het aangaan van een koopovereenkomst of een andere overeenkomst waarnaar hierin wordt verwezen (hierna te noemen “ het contract ”) via de webinterface.
  • De bepalingen van de Algemene Voorwaarden vormen een integraal onderdeel van het Contract. Partijen kunnen rechten en verplichtingen onderhandelen die afwijken van de Algemene Voorwaarden. De afwijkende afspraken van Partijen hebben voorrang op de bepalingen van de Algemene Voorwaarden. De Verkoper kan de bewoordingen van de Algemene Voorwaarden wijzigen of aanpassen. De rechten en verplichtingen van Partijen worden altijd beheerst door de bewoordingen van de Algemene Voorwaarden op grond waarvan ze zijn ontstaan. De rechten en verplichtingen van Partijen worden verder beheerst door de Klachtenprocedure voor Ondernemers en Rechtspersonen, het Privacybeleid, evenals door de algemene voorwaarden en instructies die op de Webinterface worden verstrekt, met name bij het sluiten van het Contract. In zaken die hierin niet worden geregeld, worden de relaties van Partijen beheerst door wettelijke voorschriften, met name door de Wet nr. 89/2012 Coll., het Burgerlijk Wetboek, zoals gewijzigd (hierna te noemen " het Burgerlijk Wetboek ”).
  • De huidige Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op Kopers die ondernemers en/of rechtspersonen zijn. De huidige Algemene Voorwaarden zijn niet van toepassing op de Overeenkomsten die met een consument worden gesloten, aangezien dergelijke Overeenkomsten onderworpen zijn aan de Algemene Algemene Voorwaarden voor Consumenten.
  • Het eigendomsrecht op de goederen verkrijgt de Koper zodra hij de volledige koopprijs heeft betaald, maar niet voordat de Koper de goederen in bezit heeft genomen.
  • Door het plaatsen van een bestelling bevestigt de Koper dat hij de huidige Algemene Voorwaarden heeft gelezen en dat hij akkoord gaat met de inhoud ervan.
  • Als uw statutaire zetel zich buiten de Tsjechische Republiek bevindt, of als onze rechtsverhouding een ander internationaal element bevat, gaat u akkoord met onze rechtsverhouding wordt beheerst door het Tsjechische recht .

 

 

Bestelling en totstandkoming van de Overeenkomst

 

  • De webinterface biedt een lijst met de goederen, inclusief een beschrijving van de belangrijkste kenmerken van de afzonderlijke artikelen. De presentatie van de goederen die op de webinterface worden aangeboden, is van informatieve aard en vormt geen voorstel van de verkoper voor het sluiten van een overeenkomst in de zin van artikel 1732(2) van het Burgerlijk Wetboek Voor het sluiten van een Overeenkomst is het noodzakelijk dat de Koper een bestelling heeft verzonden in overeenstemming met de huidige Algemene Voorwaarden en dat de bestelling door de Verkoper is geaccepteerd.
  • De Koper plaatst de bestelling via de Webinterface, of op een andere manier zoals aangegeven op de Webinterface of zoals overeengekomen door de Partijen. De bestelling moet altijd de exacte naam van de bestelde goederen bevatten (of de numerieke aanduiding van de goederen), het aantal items van de goederen, de gekozen betaal- en transportmethode en de contactgegevens van de Koper (voor- en achternaam of bedrijfsnaam, identificatienummer, afleveradres, telefoonnummer, e-mailadres). De Koper is verplicht aan te tonen dat hij een ondernemer is door bij de bestelling een geldig identificatienummer te vermelden.
  • Indien de Koper de bestelling annuleert voordat deze door de Verkoper is geaccepteerd, heeft de Verkoper recht op vergoeding van de kosten die de Verkoper heeft gemaakt in verband met de verwerking van de bestelling van de Koper.
  • De Verkoper is niet verplicht de ontvangen bestelling te accepteren. Een niet-geaccepteerde bestelling is niet bindend voor de Verkoper. De Verkoper is bevoegd contact op te nemen met de Koper en te verifiëren dat de Koper een ondernemer is en de volledigheid, authenticiteit en ernst van de bestelling te verifiëren. Een niet-geverifieerde bestelling kan door de Verkoper worden afgewezen.
  • De informatie over de ontvangst van een bestelling wordt automatisch verzonden en houdt niet in dat de bestelling door de Verkoper is aanvaard. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de informatie over de aanvaarding van de bestelling door Verkoper aan Koper is verstrekt.
  • De Koper is niet bevoegd om een geaccepteerde bestelling en daarmee het gesloten Contract eenzijdig te annuleren. Een geaccepteerde bestelling kan alleen worden geannuleerd op verzoek van de Koper en het Contract kan alleen worden beëindigd op basis van een overeenkomst tussen de Verkoper en de Koper.
  • In het geval van annulering van een geaccepteerde bestelling en dus beëindiging van het Contract op verzoek van de Koper en met toestemming van de Verkoper, heeft de Verkoper recht op een annuleringsvergoeding van 50% van de prijs van de goederen. Indien er reeds kosten zijn gemaakt door de Verkoper in verband met het Contract, heeft de Verkoper ook recht op volledige vergoeding van deze redelijke kosten.

 

Leveringsvoorwaarden

 

  • De Verkoper is verplicht de goederen op de overeengekomen wijze, deugdelijk verpakt en voorzien van de nodige documenten, aan de Koper te leveren. Tenzij anders overeengekomen, worden de documenten in de Tsjechische taal verstrekt.
  • Op basis van een overeenkomst tussen de Partijen kan de Verkoper het transport van de goederen regelen en, indien van toepassing, de verzekering van de goederen gedurende de transportperiode voor de Koper. De Koper is verplicht de kosten van transport en verzekering te betalen volgens het geldende tarief. De levering van de goederen aan de Koper wordt geacht de overdracht van de goederen aan de eerste vervoerder te zijn. Het risico van schade aan de goederen gaat over op de Koper bij de levering van de goederen. De Verkoper is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door de vervoerder.
  • De Koper is verplicht om de integriteit van de verpakking van de goederen te controleren vóór de overname van de levering van de goederen, en om de vervoerder onmiddellijk op de hoogte te stellen van eventuele gebreken. Een rapport over de gebreken moet worden opgesteld indien er gebreken zijn. Indien er geen rapport over de gebreken wordt opgesteld, verliest de Koper alle aanspraken die voortvloeien uit de gebrekkige verpakking van de goederen.
  • De Koper is verplicht om de goederen onmiddellijk na ontvangst te controleren, met name het aantal en de volledigheid van de goederen. In geval van een afwijking dient de Koper de Verkoper hiervan onverwijld, doch uiterlijk binnen 2 dagen, op de hoogte te stellen. werkdagen vanaf de overname van de goederen. De Koper is verplicht de geconstateerde gebreken op passende wijze te documenteren en deze documentatie samen met de melding van het gebrek aan de Verkoper te sturen.
  • Het niet in ontvangst nemen van de goederen door de Koper heeft geen invloed op het recht van de Verkoper om volledige betaling van de koopprijs te eisen. Indien de goederen door de Koper niet worden geaccepteerd, heeft de Verkoper recht op vergoeding van de kosten die verband houden met de levering van de goederen en de opslag ervan, evenals andere kosten die de Verkoper heeft gemaakt vanwege het niet in ontvangst nemen van de goederen. Indien de goederen door de Koper niet worden geaccepteerd, heeft de Verkoper bovendien het recht om zich terug te trekken uit het Contract. Terugtrekking uit het Contract doet de verplichting van de Koper om de Verkoper te vergoeden voor de kosten van levering en opslag van de goederen, evenals andere kosten die de Verkoper heeft gemaakt vanwege het niet in ontvangst nemen van de goederen, niet teniet.

 

Betalingsvoorwaarden

 

  • De Koper heeft de mogelijkheid om de aankoopprijs voor de goederen aan de Verkoper te betalen, naast de andere methoden die op de webinterface staan vermeld of individueel overeengekomen, via een van de hieronder vermelde methoden:
  • Door middel van een overschrijving vóór de levering van de goederen op de bankrekening van de Verkoper op basis van een voorschotfactuur;
  • Door middel van een overschrijving na levering van de goederen op de bankrekening van de Verkoper op basis van een belastingdocument (factuur) vóór of op de vervaldatum vermeld op de factuur.

 

          De Verkoper is gerechtigd om na levering van de goederen geen betaling voor de goederen toe te staan. Deze wijze van betaling is in principe voorbehouden aan vaste klanten. Tenzij anders overeengekomen, wordt de factuur samen met de leveringsbon bij de goederen gevoegd.

 

  • In het geval van betaling door middel van een overschrijving, dient de prijs binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling te worden betaald, tenzij anders overeengekomen door de Partijen. De verplichting van de Koper om de prijs van de goederen te betalen, wordt vervuld in het geval van betaling door middel van een overschrijving op het moment dat de rekening van de Verkoper wordt gecrediteerd met het relevante bedrag.
  • In geval van niet-naleving van de vervaldatum volgens deze Algemene Voorwaarden, kan aan de Koper een vertragingsrente in rekening worden gebracht van 0,5% van het verschuldigde bedrag voor elke dag vertraging. Het recht van de Verkoper op compensatie voor schade die de Verkoper lijdt als gevolg van de vertraging van de Koper blijft onaangetast.
  • Indien Koper in gebreke blijft met de betaling van de prijs van de goederen, is Verkoper tevens gerechtigd verdere leveringen van de overeengekomen goederen op te schorten totdat alle openstaande schulden van Koper zijn voldaan.
  • Betaling voor de goederen kan worden gedaan in euro's (€) of in Amerikaanse dollars ($).
  • Alle zendingen die buiten de Europese Unie worden geleverd, moeten naar behoren worden ingeklaard. De goederen moeten altijd vergezeld gaan van een belastingdocument met een beschrijving van de goederen en het betaalde bedrag. Douanekosten worden door de koper betaald. Voor meer gedetailleerde informatie over douanerechten en hun voorwaarden, moet de koper contact opnemen met het geautoriseerde douanekantoor in het land waar de goederen worden besteld.

 

  • Door akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden, stemt de Koper in met de uitgifte van een belastingdocument in elektronische vorm. Het belastingdocument wordt gelijktijdig bijgevoegd en geleverd met de goederen.

 

Terugtrekking uit het contract

 

  • Totdat de Koper de goederen in ontvangst heeft genomen, heeft de Verkoper het recht om op elk gewenst moment af te zien van de Overeenkomst. In dat geval zal de Verkoper de Koopprijs die de Koper reeds heeft betaald, aan de Koper terugbetalen op dezelfde wijze als waarop de Koper deze heeft betaald.
  • De Verkoper is verder bevoegd om zich terug te trekken uit het Contract indien de Koper meer dan 7 dagen in gebreke is met de betaling van de koopprijs van de goederen. Het recht van de Verkoper op compensatie voor schade die de Verkoper lijdt als gevolg van de vertraging van de Koper blijft onaangetast.
  • De Koper is gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden indien de Verkoper met de levering van de goederen meer dan 4 weken in gebreke blijft ten opzichte van de overeengekomen leveringsdatum.
  • De Koper is niet bevoegd om de Overeenkomst te ontbinden met betrekking tot de goederen die naar behoren, op tijd en zonder gebreken zijn geleverd. De Koper is voorts niet bevoegd om de Overeenkomst te ontbinden met betrekking tot de Goederen die op maat zijn gemaakt voor de wensen van de Koper of voor de persoon van de Koper (inclusief de goederen die speciaal zijn aangepast en geprogrammeerd volgens een VIN-nummer).
  • Opzegging van het Contract moet altijd elektronisch gebeuren. Opzegging van het Contract is van kracht na levering van de kennisgeving van opzegging aan de andere Partij.
  • In geval van herroeping van het Contract is de Koper verplicht om de door de Koper reeds ontvangen goederen binnen 10 dagen na de ingangsdatum van de herroeping van het Contract aan de Verkoper terug te sturen. De Verkoper is niet verplicht om de prijs van de goederen aan de Koper terug te betalen voordat de goederen na de herroeping van het Contract aan de Verkoper zijn teruggestuurd.

 

Rechten bij gebrekkige uitvoering

 

  • De voorwaarden voor het uitoefenen van de rechten uit gebrekkige uitvoering en de garantieaansprakelijkheid worden beheerst door de Klachtenprocedure voor ondernemers en rechtspersonen van de Verkoper.

 

Bescherming van het bedrijfsgeheim en het handelsbeleid van de Verkoper

 

  • Bij de onderhandeling over het Contract en de uitvoering ervan kan de Koper aan de Verkoper informatie bekendmaken die als vertrouwelijk is gemarkeerd of waarvan de vertrouwelijkheid voortvloeit uit de aard ervan. Wat deze informatie betreft, verbindt de Koper zich er met name toe:
  • om het vertrouwelijk te houden;
  • deze niet aan een andere persoon bekend te maken zonder de toestemming van de Verkoper;
  • het niet te gebruiken voor enig ander doel dan de uitvoering van het Contract;
  • het niet op een andere schadelijke manier te gebruiken.

 

  • De Koper verbindt zich er bovendien toe om geen kopieën te maken van documenten die door de Verkoper aan de Koper zijn verstrekt zonder toestemming van de Verkoper.

 

Registratie op de webinterface

 

 

  • Wanneer u zich registreert via het registratieformulier op de webinterface, wordt er een gebruikersaccount aangemaakt. De Koper is verplicht de toegangsgegevens tot het gebruikersaccount vertrouwelijk te houden. De Verkoper is niet aansprakelijk voor misbruik van het gebruikersaccount door een derde partij.

 

De gegevens die u bij de registratie verstrekt, moeten juist en volledig zijn. De Verkoper kan een account dat is aangemaakt met behulp van valse of onvolledige informatie, zonder compensatie annuleren. Indien er wijzigingen optreden in de gegevens van de Koper, adviseert de Verkoper de Koper om deze gegevens onmiddellijk aan te passen in het gebruikersaccount.

 

  • Via het gebruikersaccount kan de Koper voornamelijk goederen bestellen, bestellingen volgen en het gebruikersaccount beheren. Eventuele extra functies van het gebruikersaccount worden altijd vermeld op de webinterface.

 

 

  • De Verkoper heeft het recht om het gebruikersaccount van de Koper zonder compensatie te annuleren indien het account van de Koper wordt gebruikt in strijd met de goede zeden, de toepasselijke wettelijke voorschriften of de huidige Algemene Voorwaarden.

 

 

Auteursrechtbescherming, aansprakelijkheid en gebruik van de webinterface

 

  • De inhoud van de webpagina's op de webinterface (teksten, waaronder de algemene voorwaarden, foto's, afbeeldingen, logo's, software en andere) wordt beschermd door het auteursrecht van de verkoper of door de rechten van andere personen. De koper mag de inhoud niet wijzigen, kopiëren, reproduceren, distribueren of gebruiken voor welk doel dan ook zonder toestemming van de verkoper of de auteursrechthebbende. Het is met name verboden om de foto's en teksten die op de webinterface zijn geplaatst, toegankelijk te maken, hetzij gratis of tegen betaling.

 

 De namen en aanduidingen van producten, goederen, diensten, firma's en bedrijven kunnen geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren zijn.

 

  • De Verkoper is niet aansprakelijk voor fouten die voortvloeien uit inmenging van derden in de Webinterface of uit het gebruik ervan in strijd met het beoogde doel. Bij het gebruik van de Webinterface mag de Koper geen procedures gebruiken die de werking van het systeem kunnen verstoren of een onredelijke belasting op het systeem kunnen leggen.

Indien de Koper tijdens het gebruik van de Webinterface een illegale of onethische handeling begaat, is de Verkoper gerechtigd de toegang van de Koper tot de Webinterface te beperken, op te schorten of te beëindigen zonder enige compensatie. In dit geval is de Koper bovendien verplicht de Verkoper volledig te vergoeden voor de schade die de handelingen van de Koper aantoonbaar aan de Verkoper hebben veroorzaakt overeenkomstig deze paragraaf.

De Verkoper wijst erop dat het klikken op bepaalde links in de webinterface ertoe kan leiden dat de webinterface wordt verlaten en dat u wordt doorgestuurd naar websites van derden.

 

Slotbepalingen

 

  • Indien de relatie die verband houdt met het gebruik van de webinterface of de rechtsverhouding die door het contract tot stand is gebracht een internationaal (buitenlands) element bevat, komen de partijen overeen dat de relatie wordt beheerst door het Tsjechische recht (met uitsluiting van de toepassing van het VN-Verdrag inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken).
  • De Partijen zijn overeengekomen dat de algemene rechtbank van Verkoper bevoegd is om kennis te nemen van eventuele geschillen die verband houden met de rechtsverhouding die is vastgelegd in deze Algemene Voorwaarden of in het Contract.
  • Indien een bepaling van de Algemene Voorwaarden ongeldig, ineffectief of niet-afdwingbaar is of wordt, wordt de ongeldige bepaling vervangen door een bepaling waarvan de betekenis zo dicht mogelijk bij de ongeldige bepaling ligt. De ongeldigheid, ineffectiviteit of niet-afdwingbaarheid van een bepaling laat de geldigheid van de andere bepalingen onverlet. Alle wijzigingen in of aanvullingen op het Contract of op de Algemene Voorwaarden dienen schriftelijk te worden gedaan.

 

De huidige Algemene Voorwaarden zijn geldig en van kracht vanaf 16. 8. 2023  

Wij geven om uw privacy
Hier kun je cookies aanpassen aan je eigen voorkeuren.
Alles toestaanGedetailleerde instellingen